همه چیز از همه جا برای تو

دنیای سرگرمی های خاص خاص

همه چیز از همه جا برای تو

دنیای سرگرمی های خاص خاص

ساخت ولوم دیجیتال با AVR

استفاده از ولوم های دیجتال امروزه در دستگا ه های صوتی جدید یک امر تقریبا جدایی ناپذیر



استفاده از ولوم های دیجتال امروزه در دستگا ه های صوتی جدید یک امر تقریبا جدایی ناپذیر هست مدتی پیش کاربران سایت درانجمن درخواست یک ولوم دیجیتال را داشتند در مدارات معرفی شده یک مدار با میکرو کنترلر Atmega8 بود که سورس و سخت افزار ان مشکلات اساسی داشت ومن آن ها را ویرایش کردم تا جواب گرفتم .

اساس کار مدار بدین صورت میباشد که با فشار دادن ۲ کلید up و down مقاومت خورجی مدار تغییر میکندو در صورتی که مدار را به صورت سری در سر راه بلندگو قرار دهید و یا این که در مدار امپلی فایر مقاومت متغیر را را برداشته و مقاومت متغیر مدار ارائه شده را بگذارید ،میتوانید به صورت دیجیتالی میزان صدای خروجی را تغییر دهید .

resistor-mega8-s

از مزایای دیگر این مدار بدین صورت میباشد که میتوانید بهعنوانمبدل به دیجیتال به انالوگ نیز از ان استفاده کنید و نیازی به اضافه کردن ای سی های d2a نیست و با آرایش فوق میتوانید براحتی یک مبدل دیجیتال به انالوگ با دقت بسیار بالا داشته باشین و ولتاژ خروجی رااز سیمی که به ولت متر رفته است دریافت کنید .

اما برای این که از این مدار برای ولوم دیجیتال استفاده کنید ابتدا یک لامپ رشته ای ۳ یا ۵ ولتی بردارین (لامپ چراغ قوه) و به جای ولت متر در مدار قرار دهید سپس در جلو لامپ یک فتو سل قرار دید به طوری که با تغییر ولتاژ و نور لامپ مقاومت فتوسل تغییر کرده و میتوانید این فتوسل را سر راه سیم بلندگو قرار دهید البته باید چراغ و فتوسل را در محفظه ای قرار دهید  که نور محیط در اطراف بر روی ان اثری نداشته باشد.. مانند شکل زیر

resistor-mega8-photocell


جهت دانلود فایل نقشه و سورس ولوم دیجیتال باatmega8 بر روی عکس زیر کلیک نمائید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد