همه چیز از همه جا برای تو

دنیای سرگرمی های خاص خاص

همه چیز از همه جا برای تو

دنیای سرگرمی های خاص خاص

با این 7 کار عمر موبایل خود را افزایش دهید mobile



تقریبا همه چیز در دنیا برای داشتن عمر طولانی تر و زندگی سالم تر، به مراقب و نگهداری نیاز دارند. گوشی های موبایل نیز از این قاعده مستثنا نیستند. برای اینکه موبایلتان زمان بیشتری با شما بماند و همراهتان باشد باید از آن خوب مراقبت کنید. می پرسید چگونه؟ 7 روشی که در ادامه ذکر کرده ایم را مطالعه کنید تا همراهتان طولانی تر همراهتان باشد.



1.    سیگنال های ضعیف، عمر باتری گوشی را کوتاه می کنند

هنگامی که گوشی در جست‌وجوی سیگنال های ضعیف شبکه است، انرژی بیشتری مصرف می کند. در حقیقت باید گفت، اگر گوشی خود را در مکانی که فقط یک آنتن یا کمتر دارد، رها کنید در عرض چند ساعت باتری آن تمام می شود حتی اگر به گوشی خود دست هم نزده باشید. بنابراین، گوشی تلفن همراه خود را داخل کیف های شلوغ، چمدان یا کشوهای پایینی کمد قرار ندهید زیرا برای گوشی بسیار دشوار است در چنین شرایطی به دنبال سیگنال بگردد. 

2.    لازم است گوشی های هوشمند را هر چند روز یکبار خاموش و روشن کنید

هنگامی که نرم‌افزارهای مختلفی همچون فیس‌بوک، توئیتر روی صفحه گوشی شما باز هستند، هرگز گوشی را خاموش نکنید. گوشی های هوشمند که تقریبا یک کامپیوتر تمام عیار هستند را باید هر چند روز یکبار خاموش و روشن کرد تا حافظه اشغال شده توسط برنامه هایی که دیگر اجرا نمی شوند کاملا پاک شود. این کار باعث می شود تا گوشی با سرعت بیشتر و عملکرد بهتری دوباره آغاز به کار کند. 

3.    هرچه سن گوشی بالاتر می رود، عملکردش  کندتر می شود

سیستم عامل های جدید برای گوشی های جدید با پردازده های سریع تر، حافظه های بیشتر، نمایشگرهای برزگ تر و دوربین های کارآمدتر طراحی و آپ‌دیت می شوند. به روزرسانی سیستم عامل گوشی همزمان با عرضه نسخه های جدید کمک می کند تا گوشی شما از کارافتاده و قدیمی نشود. اما پس از چند سال، ممکن است گوشی موبایل شما دیگر توان به روزرسانی سیستم عامل، افزایش حافظه یا دیگر قابلیت هایی که برای نرم افزرهای مختلف نیاز است را نداشته باشد.

4.    پخش ویدئو از میزان دیتای گوشی کم می کند

باید توجه داشته باشید پخش و اجرای ویدئوهای اچ‌دی، حدود 700 مگابایت از دیتای گوشی را می خورد. یا به نوعی می توان گفت، بیش از یک‌سوم از 2 گیگابایت حافظه دیتا که دارید را مصرف می کند. دیگر مصرف کننده های دیتا شامل پخش موسیقی و بازی های آنلاین هستند. بنابراین بهتر است برای انجام این کارها، از اتصال وای فای استفاده کنید نه دیتا.

5.    از محافظ صفحه نمایش استفاده نکنید

این روزها بیشتر گوشی های هوشمند با لایه های محافظ نمایشگر همچون شیشه های ضد خش گوریلا عرضه می شوند. این محافظ ها باعث می شوند تا شیشه نمایشگر خراش نبیند و همیشه سالم بماند. برخی از گوشی ها نیز این خاصیت را ندارند و باید از محافظ های خارجی برای آنها استفاده کرد. این محافظ ها با اینکه نور شدید نمایشگر را می گیرند اما باعث می شوند تا واکنش پذیری لمس گوشی نیز کاهش پیدا کند.

6.    کیف و قاب های ضعیف  برای گوشی

بدنه اسمارت‌فون های جدید همه از جنس فیبرکربن، کولار یا دیگر مواد سخت و محکم ساخته می شود و آنها را در برابر ضربه و آسیب محافظت می کنند. اما با این وجود، همیشه کیف ها و قاب های محافظ نیز برای آنها ساخته و روانه بازار می شود. این محافظ ها می توانند باعث کندی عملکرد صفحه نمایش، دشواری در دسترسی به کلیدها یا پورت های گوشی بشوند.

7.    لنز زوم دوربین های گوشی واقعی نیستند

باید بدانید که گوشی های تلفن همراه زوم نوری ندارد. در عوض، بیشتر آنها زوم دیجیتال دارند که به هیچ وجه به درد نمی خورد. زوم دیجیتال باعث می شود پیکسل های عکس بزرگ شوند و در نتیجه کیفیت و وضوح عکس کاهش می یابد. برای گرفتن عکس های کلوزآپ، توصیه می کنیم به جای استفاده از زوم دیجیتال، به سوژه نزدیک شوید. یا می توانید از لنزهای زوم ارزان قیمت و کوچکی که می توان روی دوربین گوشی نصب کرد استفاده کنید. با این لنزهای اکسترنال می توانید علاوه بر بزرگ نمایی، با زاویه دید عریض تری نیز عکاسی یا فیلم‌برداری کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد