همه چیز از همه جا برای تو

دنیای سرگرمی های خاص خاص

همه چیز از همه جا برای تو

دنیای سرگرمی های خاص خاص

آنچه باید هنگام خرید مودم‌های ADSL بدانید

رخلاف چیزی که اکثر مردم فکر می‌کنند، یک مودم ADSL خوب حتما خوش قیافه‌ترین مودم موجود در بازار نیست. ویژگی‌هایی همچون اشتراک اینترنت، تعداد پورت‌های LAN و مدل استفاده از اینترنت عواملی هستند که باعث می‌شوند ما یک محصول را بهترین بدانیم.




اصطلاحاتی که باید بدانید

  روترها

فرقی نمی‌کند که در خانه باشید یا محل کار! به محض اتصال به اینترنت روترها وظیفه دارند نوع فرستادن و مسیری که اطلاعات باید از آن عبور کند تا به مقصد برسد را تشخیص دهند. وجود چنین تجهیزاتی در مودم‌های ADSL باعث بالا رفتن قیمت مودم‌های ADSL  می‌شود.

  قابلیت بی‌سیم

برخی از مودم‌های ADSL دارای قابلیت برقراری ارتباط بی‌سیم از طریق رابط 802.11 IEEE یا Wi-Fi هستند و از استانداردهای G،B،A و N این رابط برای برقراری ارتباط استفاده می‌کنند. معمولاً وجود رابط‌های بی‌سیم باعث بالا رفتن قیمت می‌شود. بعضی‌ها می‌گویند امکانات بی‌سیم معمولا در مودم‌های سطح بالا استفاده می‌شود و بیشتر در محیط‌هایی مانند اتاق‌های کنفرانس و یا برای لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها کاربرد دارند. این حرف 200 سال پیش کاملا صحیح بود. سوال من این است که کاربران خانگی، تلفن همراه  هوشمند ندارند؟ پس هنگام خرید به وجود این قابلیت حتما دقت کنید.


 آنچه باید رعایت کنید

  تعداد پورت‌ها
در حال حاضر اکثر مودم‌ها از پورت‌های LAN  یا USB برای برقراری شبکه داخلی خود استفاده می‌کنند. مودم‌های معمولی معمولاً مودم یک پورت دارند که برای کاربر خانگی کاملا قانع‌کننده است. مودم‌های چند پورت بیشتر به درد شرکت‌ها می‌خورد. LAN  سرعت انتقال بالاتری نسبت به اتصال بی‌سیم دارد پس در صورتی که از نظر فاصله مشکلی ندارید بهتر است کامپیوتر خود را با کابل LAN به شبکه متصل کنید. قیمت مودم چند پورت تقریباً دو برابر مودم‌های تک پورت است. بیشترین تعداد پورت‌های لن در مودم‌های حال حاضر چهار پورت است.

  یک موضع لعنتی پیچیده

در استاندارد a شبکه 802.11 بیشترین پهنای باند 54 مگابیت در فاصله 35 متری است. در استاندارد b شعاع قابل استفاده به 38 متر می‌رسد. اما نهایت نرخ انتقال اطلاعات به 11 مگابیت کاهش پیدا می‌کند. در مقابل در استاندارد g پهنای باند به 54 مگابیت می‌رسد اما شعاع قابل استفاده بیش از 38 متر نیست. آخرین نوع استاندارد شبکه‌های بی‌سیم نیز استاندارد n است که هم شعاع فاصل و هم پهنای باند افزایش پیدا می‌کند. در این استاندارد نرخ انتقال اطلاعات به 248 مگابیت و شعاع قابل استفاده به 70 متر افزایش می‌یابد. با توجه به این اطلاعات بستگی به حجم شبکه، دو استاندارد g و n برای استفاده در شبکه‌های بی‌سیم مناسب هستند و مودم‌های با این استاندارد برای استفاده در شبکه توصیه می‌شوند. اگر این اعداد برای‌تان پیچیده و گیج‌کننده به نظر می‌رسد، راه حل ساده‌تر آن است که به فروشنده بگویید یک مودم خوب برای استفاده در منزل می‌خواهید! بقیه کارها به صورت اتوماتیک انجام می‌شود.

نویزگیرها

معمولاً مودم‌های ADSL مشکلی برای تلفن‌ها ایجاد نمی‌کنند. در مقابل تلفن‌ها با نویزی که روی خط می‌فرستند موجب از بین رفتن اینترنت ADSL می‌شوند. چیزهای دیگری مثل خطوط برق قوی یا نمایشگرهای شماره تلفن هم می‌توانند عامل دردسر باشند. برای پرهیز از این مشکلات معمولاً توصیه می‌شود مودم را در مسیر اولین خروجی کابل تلفن قرار دهید یا روی هر دستگاه تلفن از یک نویزگیرSplitter  استفاده کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد