همه چیز از همه جا برای تو

دنیای سرگرمی های خاص خاص

همه چیز از همه جا برای تو

دنیای سرگرمی های خاص خاص

سناریو نویسی و مراحل ساخت یک بازی فوق العاده

http://aftabu.com/uploads/posts/2011-05/1306006060_counter-strike.jpg


سناریو نویسی و مراحل ساخت یک بازی فوق العاده مراحل سناریو نویسی و مراحل آغازین ساخت بازی:
1.مشخص کردن سبک بازی و موتوری که با آن میخواهید کار کنید.
2.مشخص کردن داستان بازی .
3.مشخص کردن مراحل بازی و وقف دادن آن با مهارت های خود .
توضیحات:

1.شما در ابتدا باید بدانید که اصلا قصد کار با چه موتوری را دارید؟ چه سبکی رو برای کار انتخاب می کنید؟و بهترین استفاده رو از آنچه که می دانید رو چه طوری میتونید انجام بدید؟ تا در نهایت به نتیجه ی دلخواه خودتون برسید.فکر میکنید چه زمانی طول بکشد؟ و.....
2.داستان بازی معمولا یا تخیلی و یا به صورت بر گرفته از داستان های دیگر و یا حتی فیلم ، تاریخ و......... باشد. که هر کدام ویژگی خودشون رو دارا هستند.داستان بازی معمولا توسط افراد داستان نویس و کسانی که تخیلات خوبی دارند ، صورت می گیرد.
3. یکی از مهمترین مراحل ، این مرحله است . که بازی ساز باید با توجه به آنچه تاکنون آموخته
مراحل بازی رو در ذهن خودش مجسم کنه و بهتر درکش کنه و اینکه بتونه با توجه به مهارت هایش بازیه مناسب با آنها رو بسازه.

**دو راه اساسی و کلی برای طراحی مراحل**
یکی از کارهای دیگری که باید یک سناریو نویس انجام بده ، وقف دادن مراحل با داستانه. بنابراین قصد دارم دو راه اساسی و کلی برای طراحی مراحل یک بازی رو بگم:
1.استفاده از ایده ها ، طرح ها و ریزه کاری های انجام گرفته در بازی های معروف و خوب.(الگو برداری)
2.ایجاد یک ایده ی نو برای طراحی بازی.
توضیحات:
1. مثلا ما میخواهیم یک بازی اول شخص طراحی کنیم و داستان نویسی آن را انجام دادیم ، برای طراحی مراحل میتوانیم از بازی های خارجی (یا داخلی) که اول شخص هستند استفاده کنیم . مثل اینکه برای ساخت بازی نبردمقدس از بازیcall of duty الگو برداری شده.
2.یعنی به جای الگوبرداری از بازیهای قدرتمند و خوب ، خود سناریونویس یا طراح مراحل از ایده ی جدید استفاده کنه . مثلا او برای ساخت بازی سوم شخص نحوه ی اجرای انیمیشن رو از بازی شاهزاده ایرانی الگو نگیرد و خودش ایده ی جدید داشته باشد.

** ایده چیست؟؟؟ برای چه لازم است؟؟؟ **
امروز میخوام یه کم در مورد ایده و ایده دادن بحث کنم:
ایده: به مجموعه افکاری که فرد سناریونویس برای اولیه ترین مراحل داستان نویسی در نظر می گیرد.
کاربرد ایده : ایده امروزه بیشترین تاثیر را بر کیفیت بازی میگذارد ، طوری که ممکن است یک بازیه کم گرافیک و کوچک به خاطر ایده یکی از پرطرفدارترین بازی ها شود.
استقبال جهانیان از ایده های جدید: تمام کشورهای پیشرفته و رشد یافته ی جهان اولین چیزی که برای بازی مورد توجهشان است ، ایده ی جالب می باشد.
مثالی از یک ایده : اینکه یک بازی چگونه شروع شود ، با چه سبکی باشد و چگونه پایان یابد . برای اینکه متوجه شوید ، می توانید دو بازی که سبک یکسان اما در لحاظهای دیگر متفاوت اند را مقایسه کنید.

**نقش تخیل در سناریو نویسی**
سلام . امروز میخوام در مورد تخیل و نقش مهم اون تو سناریونویسی یه کم توضیح بدم:
داستان تخیلی به چه داستانی گویند؟ معمولا داستان تخیلی داستانی است که اولا خود نویسنده بدون کمک از جایی نوشته باشد دوما اون داستان واقعیت نداشته باشد و فقط با فکر نویسنده ساخته شده باشد.
نقش تخیل در داستان بازی: یکی از بهترین داستان هایی که می توان برای ساخت یک بازیه عالی و کامل داستان تخیلی است اما نمی توان گفت که نوشتن داستان تخیلی توسط نویسنده آسان است چرا که یک نویسنده برای نوشتن داستان تخیلی باید تمام مغز و ذهن خود را در داستان احساس کند تا بتواند چیز خوبی از آب در بیاورد.
تاثیر داستان تخیلی در بازی: برای خوب شدن یک بازی عوامل زیادی تاثیر می گذارند ، اما یک داستان تخیلی می تواند بیش از داستان های معمولی در یک بازی موثر باشد ، زیرا: طراح مراحل و نویسنده در صورتی که داستان تخیلی باشد می توانند محیط را به دلخواه و با توجه به چیزی که دوست دارند بسازند و خود آنها تصمیم می گیرند بازی چه طور ساخته شود اما در داستان تقلیدی از یک فیلم یا.... این فیلم است که می گوید محیط بازی یا خیلی چیزها چه طوری ساخته شوند نه نویسنده.

یکی از کمبودهای بازی سازی ایران==دیالوگ در حین بازی :
یکی از مهمترین مشکلات و کمبودهای بازی سازی ایرانی نداشتن دیالوگ بین شخصیتهاست.
اگر به بازیهای خارجی دقت کرده باشید داستان بازی همانند یک فیلم برای شما چهره نمایی میکنه و شما خودتون رو در جای شخصیت آرتیست می بینید طوری که با هیجان تمام منتظر ادامه ی بازی میمونید اما تو بازیهای ایرانی هیچ دیالوگی در حین بازی دیده نمیشه و فقط ممکنه شما داستان بازی رو در story در منو یا........... به صورت متن بخوانید و این از هیجان بازی کم میکنه.
دیالوگ بین شخصیت ها میتوناند به صورت : دمو های بین بازی ، فایل صوتی ، نوشته در حین بازی و........... باشه که نوع اون هم خلاقیت بازی ساز رو نشون میده.

نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] جمعه 11 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 11:51 ب.ظ

لینک باکس پیشرفته لینک من

http://linkeman.ir/?ref=1130123

کسب امتیاز

ثبت لینک

افزایش بازدید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد