همه چیز از همه جا برای تو

دنیای سرگرمی های خاص خاص

همه چیز از همه جا برای تو

دنیای سرگرمی های خاص خاص

طراحی اولیه بازی و داستان:


بازی های کامپیوتری علی رغم قدمت کم ، هم اکنون سود آورترین صنعت سرگرمی جهان شناخته میشوند و حتی در سال های اخیر از صنعت سینما نیز پیشی گرفته است! بازی کامپوتری نوعی نرم افزار است که میتوان ان را از پیچیده ترین نرم افزار ها به حساب اورد. در این نوع نرم افزار پیشرفته ، کارشناسان بسیار با تخصص های گوناگون در کنار هم فعالیت می کنند تا محصول نهایی را که همان بازی کامپیوتری یا به اصتلاح ، گیم است را تولید کنند. به دلیل همین پیچیدگی فرایند تولید ، معمولا برای ساخت هر بازی کامپیوتری ده ها ، و برای بازی های سطح اول جهانی صدها کارشناس با تخصص های گوناگون نیاز است. برای اشنا شدن بیشتر با عوامل دست اندرکار ساخت هر بازی ، میتوان فرایند تولید بازی های کامپیوتری را به چندین بخش تقسیم کرد که میتوایند متداول ترین انها را در ادامه مطلب مطالعه کنید.

طراحی اولیه بازی و داستان:

می توان ان را با فیلم های سینمایی مقایسه کرد و بازی بر اساس این شناریو ساخته میشود. در این گروه، متخصصان طراحی بازی، نویسندگان و محققان درگیر تولید طرح کلی بازی هستند.

 

طراحی هنری مفهومی:

تمام کاراکترها ، مکان ها ، ساختمان و اشیای گوناگون موجود در بازی ، ابتدا روی کاغذ طراحی مشوند. سپس این طرح در کامپیوتر اجرا میشود تا برای مدل سازی به کار گرفته شود.

 

مدل سازی:

مدل ساز ، که متخصص کار با نرم افزار های طراحی سه بعدی است، بر اساس طراح های مفهومی ، مدل های سه بعدی می سازد تا از انها در بازی استفاده شود.

 

جلوه های صوتی:

بسته به سبک و داستان بازی ، جلوه های گوناگون هم چون صدای اب، کارخانه، حرکت خودرو، پرندگان ، همهمه انسان ها و… توسط کارشناسان این بخش تولید میشوند تا در بازی مورد استفاده قرار گیرد.

 

موسیقی:

برای تمام بازی های مدرن ، چندین تراک موسیقی توسط اهنگ سازان تولید میشود تا بسته به شرایط ، مکان ها و مراحل گوناگون ، بازی ، به کار گرفته شوند.

 

انیمیشن:

بسیاری از بازی های مدرن ، انیمیشن های گوناگونی برای بخش های مختلف بازی دارند. فرایند ساخت انیمیشن، خود فرایند پیچیده ای است که نیاز به چندین کارشناس با مهارت های گوناگون دارد.

 

طراحی رابط کاربری:

رابط کاربری ، امکانات موجود در پنجره اصلی بازی است (دکمه ها، نمایش اطلاعات، پنجره ها و…) که کاربر با استفاده از ان با بازی ارتباط برقرار می کند. و فرمان های گوناگون را به اجرا در می اورد. برای تولید رابط کاربری مناسب ، طراح متخصص رابط کاربری و گرافیست در کنار هم به کار میپردازند.

 

برنامه نویسی:

مهم ترین بخش هر بازی ، کدهای نرم افزاری ان است. این کدها توسط چندین برنامه نویس با تخصص های گوناگون ایجاد میشوند. که تعیین کننده ی شیوه عملکرد بخش های گوناگون بازی هستند. هم چنین محصول نهایی بخش هایی که پیش از این از انها نام برده شد ، توسط برنامه نویسان در بازی گنجانده می شوند تا سرانجام بازی به عنوان محصول یکپارچه روانه ی بازار شود.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد